2013. május 12., vasárnap

05.06.

   Nem szokványos címet adtam a bejegyzésnek, de jobb most nem jutott eszembe. A Monitoring Központ programjai közül egyben elvállaltam a részvételt, ezért "kellett" kimennem terepre. A Ság hegy nyugati oldalán madarásztam. Május-júniusban kétszeri terepezést takar a feladat, ahol is 15 ponton összeírom az 5 perc alatt megfigyelt madarakat (röviden). 
   Reggel fél 6-kor indultam el és de. 10-re fejeztem be a "túrát". Mivel a felmért pontjaim döntő többségében mezőgazdasági helyeken voltak, így nem találkoztam ritkább madárfajjal. Rengeteg búbospacsirta mellett, sok tövisszúró gébics, kakukk, fülemüle került szem elé. Mesteri környékén futottam bele egy tojó hamvas rétihéjába, egy kabasólyomba és egy vörös vércse párba. Ezzel kb. ki is merült az érdekesebb fajok listája.
   Találkoztam egy őzgidával is, akivel alaposan szemrevételeztük egymást. Jöttömre kelt fel egy bokor mellől, átengedtem az úton és 3 méterről néztük egymást. Aztán szépen elhaladtam mellette. Eszembe se volt hozzáérni, megsimogatni, hiszen akkor az anyja magára hagyná.



 Repcetábla erdősávval

 Őzgida (Capreolus capreolus)

 Szemből (Capreolus capreolus)

Hamvas rétihéja tojó (Circus pygargus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése