2013. június 2., vasárnap

Ság hegyi túra

   Ma körbenéztem a Ság hegyen, ezzel befejeztem egy múlt héten megkezdett túrát.
Azon a hétvégén Szabinával indultam el megnézni a Ság hegyi Múzeumot, ahol cimborám Sanyi dolgozik. Az épület bejárása után döntöttünk úgy, hogy felbaktattunk a kráterhez és ha már ott voltunk én megnéztem az árvalányhajakat is.

 Képek a múzeumból I.

 Képek a múzeumból II.

 Kunkorgó árvalányhaj (Stipa)

 Varjúháj (Sedum)

Ma pedig bejártam a hegy déli és nyugati oldalát is. Szerencsémre az eső elkerült, sőt gyakran sütött a Nap. Mesteri felől felmenve akácfolt után a szőlőskertek, gyümölcsösök között vitt át utam, aztán felérve a hegyre a lejtős sztyeppeken jártam, egészen a molyhos tölgyes-mogyorós széléig hatoltam, majd visszafordultam és kertek, pincék közt mentem haza, megkerülve az egész hegyet.
Több ponton eljátszottam a füleskuvik hangját, hátha válaszol egy madár (bár éjjeli faj). De ha már kint jártam, vesztenivalóm nem volt vele. Sajnos nem reagált semmi a hangra.
Nagy csapat sarlósfecske időzött a kráter felett ott jártamkor, átrepült két holló, a szőlősökben tengelicek, kenderikék és seregélyek repkedtek, szóval volt mocorgás.
Nagy örömömre 2008 után ismét találtam egy tő tarka nőszirmot, mely védett faja a hegynek.

 A kráter egyik fala

 Ligeti zsályás, kaszanyűg bükkönyös déli oldal

 Tövisszúró gébics hím (Lanius collurio)

 A zöldellő kráter

 Elvirágzó tarka nőszirom (Iris variegata)

 Hollófészek a kráterben (Corvus corax)

 Tövisszúró gébics hím (Lanius collurio)

Csicsörke (Serinus serinus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése