2014. december 6., szombat

11.30. és 12.05.

   A múltkori kis hattyús felfedezésem után, úgy döntöttem, hogy ismét próbára teszem magamat a Marcal-medence fajgazdagságának feltérképezéseben. A borongós vasárnap délutánon azonban a szerencse nem pártolt mellém. Ezúttal a belvízfolton csupán csak 2 bütykös hattyú úszkált, majd kb. fél óra után csatlakozott hozzájuk egy harmadik. 10 tőkés réce repült fel a vízről érkezésemkor. A rétek felett egy kékes rétihéja hím vadászgatott, átrepült felettem egy nagy őrgébics is és egy áttelelő hím vörös vércse is az utamba került. Az utca végi erdő szélén egy 5 példányos sárgafejű királyka csapat keresgélt a bokrosban néhány barátcinege társaságában. Sok időt nem töltöttem kint, hiszen szorított az idő és a szemerkélő eső is. 
   Péntek délután hosszas vacillálás után, arra jutottam, hogy a Ság hegy helyett ismét a Marcalt veszem célba. A meg-megeredő eső ugyan elbizonytalanított, ám igazán nem tántorított el. Bütykös hattyúból ezúttal 29 példányt figyeltem meg két csapatban, két különböző belvíz folton, de most is hiába kerestem közöttük kis illetve énekes hattyút. Egerészölyvekből szép felhozatal volt, kb. 8 példányt számoltam. Távcsövem elé került 2 karvaly is, valamint egy a folyó felett áthúzó jégmadár is. Kékes rétihéjából ezúttal egy tojó példányt láttam, emellett 3 tőkés réce és 2 csörgő réce színesítette a palettát. 

 Egy kis kreativitás az erdő-mező kincseiből :) (Szerdahelyi Szabina)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése