2017. május 17., szerda

Fülemülék Éjszakája 2017

Az idei évben immáron harmadik alkalommal rendeztem meg a Fülemülék Éjszakája helyi rendezvényét. Az országos programsorozatba bekapcsolódva én a Nemeskocs és Nagypirit között fekvő kavicsbányatavakat tűztem ki helyszínül. Ezek a tavak a pont a megyehatáron fekszenek.
A Ság hegyről mindenképp elakartam rakni a rendezvényt, mert már nehéz ott újat mutatni az érdeklődőknek és erre pont jó volt a Marcal mente, mert itt nyíltabb terepen több madarat és jobban láthatnak a résztvevők, mintha bokros-fás zártabb térben kellene kiszúrniuk a bokorlakó énekeseket.
Tízen vágtunk neki a sétának a nagypiriti községi könyvtár elötti parkolóból. Az eseményt 16:00-19:00 között írtam ki és pont sikerült is beleférni ebbe az időtartamba.
 Néhány érdekesebb látott/hallott faj:
  • daru
  • kabasólyom
  • kis kócsag
  • függőcinege
  • barna rétihéja
  • partifecske 
  • darázsölyv
A kavicsos partú újabb kialakítású tavak, a régebbi nádasabb, hínarasabb tavak, a víz alatt fekvő rétek, a szántóföldek, a folyó és a falu mind különböző élőhelyek a madarak számára, így elég sokféle fajjal találkozhattunk sétánk során.
Megnézhettük a tavak védett növényét a vízilófarkat is.
Sok élménnyel lettek gazdagabbak a résztvevők és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam, így jövőre is lehetséges, hogy ezzel a helyszínnel próbálkozom meg.

A fotókat készítették:
Iván Rita, Nagy Cili, Varga Enikő, Pethő Zsolt


 A jóképű túravezető :D








A túrázó csapat pillanatképei



Hangulatok






Védett értékek
(Szürke gém, Barna rétihéja tojó, Egerészölyv, Bütykös hattyú csapat, Béka, Vízilófarok)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése