2012. május 5., szombat

Ság hegy vol 2

   Ma a Ság hegyre másztam fel. Elsősorban a növényvilág érdekelt. Nem is kellett csalódnom. :)
Sajnos az elmúlt években talált tarka nőszirom és vajvirág faj még nem nyílik, a fekete kökörcsin meg már nem... Azért bejártam a helyeket, ahol ezek fellelhetőek. Az árvalányhaj viszont gyönyörűen virít, bár sajnos elég kisszámban... és azt is szedik, ahogy láttam. Értem én, hogy szép növény meg minden, de védett és egyre fogy... A tudatlanság miatt érdemes lenne kirakni egy tájékoztató táblát szerintem. Hátha segít..
   A nyugati oldalon lévő molyhos tölgyes-szilfa erdőket végigjárva láttam meg a hegy még meglévő értékeit: salamonpecsét, erdei gyöngyköles, nagy ezerjófű, kónya madártej, gyepűrózsa, borzas turbolya, farkas kutyatej, lila ökörfarkkóró.
   A madárvilágra most kisebb figyelmet fordítottam. Egy átrepülő vörös vércse, egy kakukk és sok énekes madár (őszapó, széncinege, barátcinege, barátposzáta, csilpcsalpfüzike, seregély, szajkó, füsti fecske). Aminek azonban nagyon megörültem az egy lappantyú volt. Még sosem találkoztam ezzel a fajjal, most meg egyszercsak ott volt elöttem a molyhos tölgyes szélén. Nem semmi élmény volt.

 Árvalányhaj (Stipa)

 Nagy ezerjófű (Dictamnus albus)

 Vörös vércse (Falco tinnunculus)

 Tavalyi madárfészek

 Elvirágzott lila ökörfarkkóró (Verbascum phoeniceum)

 Erdei gyöngyköles (Lithospermum purpurocaeruleum)

 Salamonpecsét (Polygonatum)

Seregély (Sturnus vulgaris)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése