2013. január 21., hétfő

Kertben

   Ma úgy indultam neki a napnak, hogy kinézek Marcalra, mi a helyzet ott. Gondoltam, hogy nehéz út lesz, hiszen arrafelé se hótoló se semmi... Amikor kimentem volna, elkezdett esni az ónos eső, így inkább a maradás mellett döntöttem.
   Fogtam a hólapátot az eső elállta után és munkához láttam, hogy a kertben megtisztítsam az utat a néhol több mint méteres magasságban álló hótól. Nem gondoltam volna, hogy eközben egy jót madarászok...
Röpke másfél-két óra alatt még új fajokat is jegyezhettem a kert listámra, mint pl.: nagy őrgébics, kékes rétihéja!
   Először az etetőmre érkező széncinege, házi veréb csapatokkal kezdődött a madarászat, akik közé érkezett 3 fekete rigó is (1 ad. hím, 2 fiatal) és egy balkáni gerle. Mamám szóbeli közlése alapján tegnap meggyvágók is meglátogatták az etetőt (utoljára 2006-ban volt hozzá szerencsém etetőn).
   A környéken tartózkodó énekesmadarak reakciói alapján egy kertünk végébe keveredő nagy őrgébicsre lettem figyelmes, majd nem sokkal később egy tojó kékes rétihéja jelent meg szinte ugyanott a kismadarak legnagyobb riadalmára.

Fajlista a kis idő alatt:
  1. Széncinege
  2. Kék cinege
  3. Házi veréb
  4. Mezei veréb
  5. Meggyvágó
  6. Zöldike
  7. Tengelic
  8. Búbos pacsirta
  9. Nagy fakopáncs
  10. Fekete rigó
  11. Fenyőrigó
  12. Balkáni gerle
  13. Kékes rétihéja
  14. Nagy őrgébics
  15. Szajkó
Képekben:

 Vegyes etetés (napraforgó, dió, alma)

 Nagy őrgébics diófán (Lanius excubitor)

 Gébics vol.2

 Ő is betévedt a szántásokról: Búbos pacsirta (Galerida cristata)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése