2014. január 26., vasárnap

Ideért a Tél

   Két-három napja ideért a Tél... Hóval, jéggel, faggyal, röhejes riasztásokkal, úgy, ahogy Mo.-n kell...
Tegnap este -8 és -10 °C között ingadozott a hőmérő higanyszála és ez kora reggelre is így maradt. Amikor én délután elindultam a Marcalra libázni, -5, -4 környékén járt. Nem volt melegem na. Eléggé elgémberedtek az ujjaim is, többször kellett átmozgatnom őket, mert már nem éreztem, hogy hozzám tartoznak.
   Főként a libák miatt indultam ki, hátha a spektívemmel áttudom nézni néhány csapatukat a környéken. Télen ez a legjobb dolog az egyszeri madarász számára. :) Hosszas keresgélés után a Marcal túloldalán láttam meg leszállni egy kisebb csapatukat, reménykedtem benne, hogy lesz ott még belőlük több is. A vasi oldalról próbáltam kivenni, hogy a veszprémi oldalon hány lúd lehet, de sajnos olyan takarásban voltak, hogy a néha-néha felrepülő pár libán kívül gőzöm sem volt, mennyien is lehetnek ott pontosan. Néhány dolmányos varjú mellett 4-5 dankasirályt láttam még a közelükben, akik viszont előszeretettel repültek ki a takarásból. Az mentett meg a spektív melletti megfagyástól, hogy jött elég alacsonyan a pápai reptérre "a nagy sötét repülőgép" és a libák erre felszálltak. Kb. 200-an lehettek, tettek egy kört Adorjánházához közelebb, majd visszajöttek. Jól áttudtam nézni őket a levegőben, csak szürke ludak voltak, nagyrészt nagy lilikek. Aztán mivel a takarásba szálltak vissza, ezért otthagytam őket és hazaindultam. Hozzáteszem pénteken és csütörtökön Kemenesmihályfa környékén láttam a vonatból 150-es csapatot, de utazás közben nehéz volt jól átnézni ezeket.
   Néhány faj még a mai napról: egerészölyv, holló, dolmányos varjú, dankasirály, bütykös hattyú, kékes rétihéja, nádi sármány, nagy fakopáncs, fenyőrigó, fekete rigó, citromsármány, széncinege, csörgő réce, tőkés réce, kék cinege.




 Scopium Birder 65

Az idei első hó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése