2014. január 14., kedd

Liba-keresőben

   Volt egy kis szabadidőm meló elött, így kimentem kicsit körbenézni a Marcalra, hátha vannak még kint libák. Peti barátom többször is járt kint és látta errefelé őket meg Piriteknél. Bíztam benne, hogy ma a vasi oldalt választják.
   Sajnos csalódnom kellett, sem a múltkori belvízfoltnál (illetve annak maradékánál), sem a levegőben nem láttam egy fia libát sem. Hazafelé láttam felszállni egy nagy csapatot Piriteknél, innét sejtettem, hogy a mai napot ott töltötték a madarak. Nem tudom, hogy a földeken dolgozó traktorok miatt, vagy a szinte teljesen eltűnő belvízfolt miatt nem voltak ma errefelé, de a lényeg, hogy nem voltak.
   Ellenben ragadozómadarakból nem volt hiány. Utam elején egy karvaly tojó örvendeztetett meg, majd nem sokkal később egy hímmel is összesodort a madarász-szerencse. Őkelmét meglephettem, mert amikor a nádasból szállt fel, néhány percig még gondolkozott a közelemben egy fán, hogy mi is történt vele. Rajtuk kívül két egerészölyvet láttam, valamint a múltkori réteken most is portyázott egy hím kékes rétihéja, valószinüleg ugyanaz.
   A földeken vegye pintycsapatok keresgéltek (zöldike, tengelic, kenderike), a folyó mentén citromsármányok és nádi sármányok repkedtek, a vízről pedig kisebb-nagyobb csörgő- és tőkés réce csapatok szálltak fel. Találkoztam négy kárókatonával, először egy példányt láttam meg, majd egy hármas csapatot. A láperdő szélén sok dolmányos varjú volt megint és egy belvízfoltnál megpillantottam az idei első bíbiceimet. Hazafelé egy őszapó csapat keresgélt egy nagy nyárfán néhány barátcinegével együtt.
 
 
 Karvaly hím lesifotó (Accipiter nisus)
 


Hódrágások a Marcal mentén. Az általam bejárt kis szakaszon két megrágott és egy kidöntött fa van. Egészen Nemeskocsig tudok hódnyomokról, pár éve megtaláltuk a várukat is, amit a vörösiszap aztán elmosott. (Castor fiber)

És végül hangulatképek a délutánról:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése