2014. március 20., csütörtök

Pár óra a zöldben

   Egyik vasárnap délután Sanyi barátommal indultam neki a piriti réteknek, hogy 2-2,5 órát töltsünk kint. A szokásos helyen letettük a faluban a kocsit, majd kisétáltunk a területre. A vizeken ismét sok réce mozgott, tőkések mellett nyílfarkúak, üstökösök, csörgők és kanalasok. A nagy libacsapatoknak nyoma sem volt viszont. Egy 30-40 példányos szárcsa csapat tűnt fel az egyik nagyobb vízfelületen, legutóbb ők nem voltak sehol. Bütykös hattyúk, nagy kócsagok, szürke gémek kerültek még utunkba. A szokásos vörös vércse is megmutatta magát, a bíbicek is nagy csapatokban voltak megint, főként seregélyekkel. Egy karvaly tojó jelent még meg egy kis időre.



 Piriti vízivilág

Bütykös hattyúk (Cygnus olor) - (Fotó: Ferenczi Sándor)

Hangulatkép (Fotó: Ferenczi Sándor)

  A következő alkalommal a Marcalhoz indultam ki, a szokásos helyemre itt Cell környékén. Egy korábban felfedezett kecsegtető belvízfoltot terveztem megnézni, ahol pár napja láttam néhány aranylilét. Ezúttal nem futottam bele a lilékbe, de bíbic az akadt szép számmal, valamint egy 30 példányos pajzsoscankó csapat is. Ezek mellett néhány csörgő réce és sok böjti réce tartózkodott a vizen, megjelent egy 8 példányos kormorán csapat is, ők viszont hamar továbbálltak. A levegőben egy karvaly tojó és egy hím, valamint 4-5 egerészölyv is volt. Hollók, dolmányos varjak, seregélyek kerültek még szemem elé. 2 órát lehettem kint kb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése