2014. március 23., vasárnap

Szélmező

   Megúsztam a szombat éjjeli melót, így a délutánra tervezett kis szélmezei kiruccanást előre hozhattam délelöttre, ami több szempontból is jobb választás volt. Az előzetes terveknek megfelelően Roli haverommal és Szabinámmal indultam neki a távnak. Sajnos Sanyi haverom egészségügyi okok miatt nem tudott velünk jönni. Megbeszéltük Angival és Petivel, hogy ők is oda indulnak, így találkozzunk ott egy pár óra erejéig.
     Háromnegyed 9 körül értünk ki, mivel Petiék később érkeztek, így kicsit megmutattam a terepet Roliéknak. Szárcsák kisebb csapatai úszkáltak a tavakon, tőkés récék, egy vízityúk és néhány búbos vöcsök is mutatkozott, a nád felett egy barna rétihéja tojó lavírozott és 2 nagy kócsag és átrepült 4 dankasirály is.
   Miután megérkeztek Petiék, rögtönzött hídépítésbe kezdtünk, hiszen az ösvény egy részét elárasztotta a víz. Szerencsénkre egy szétkorhadt csónak alja épp kapóra jött és jól is funkcionált. Szemünk elé került egy hím barna rétihéja is és láthattuk nászrepülni is ezeket a madarakat. A sok nagy kócsagból megint joggal következtethettünk rá, hogy jól elvannak a nádasban idén is. Feltűnt egy távolban sikló fehér gólya is, személy szerint nekem az idei első példány volt /tegnap reggel pedig Sitke határában egy füsti fecskébe is belebotlottam-itt a Tavasz :)/. Dolmányos varjak mocorogtak még, egerészölyv keringett, barázdabillegető, énekes rigó, tengelic, csilpcsalpfüzike, barátka és mezei pacsirták színesítették még a fajlistát. Átrepült egy kormorán is, Petiék hangozással megszólaltattak két fülemülesitkét is és szemük elé került néhány böjti réce is. Jó kis napot zártunk.



 Búbos vöcsök (Podiceps cristatus)

 Én volnék, a szebbik felem :D (Fotó: Szerdahelyi Szabina)

 Szárcsák (Fulica atra)

 Látkép a tavakra (Fotó: Szerdahelyi Szabina)

 Zsolnai Úrral :D (Fotó: Szerdahelyi Szabina)

 Rét a tavak mellől (Fotó: Szerdahelyi Szabina)

 Hangulatkép (Fotó: Zsolnai Roland)

Nagy kócsag (Egretta alba) - (Fotó: Szerdahelyi Szabina)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése