2015. február 3., kedd

2015.01.31.

   Az éjszakai meló után hazaérve egy gyors reggeli és egy jó forró kávé után úgy döntöttem, hogy semmi alvás és irány a Marcal. Egész éjjel érett bennem ez az elhatározás, de csak a reggeli napos időt ígérő hírek után véglegesítettem a tervet. Úti célom egy vizes, magas füves rét volt közvetlen a folyó mellett, hátha belebotlok néhány réti fülesbagolyba.
   Azonban nagy nehézségekbe botlottam rögtön az utam elején, mert a leesett, nagyobb mennyiségű hó előző napon olvadozott kicsit, éjjel pedig ismét fagy volt, így az utamat kb. úgy tudnám leírni néhány szóval, hogy: jég mindenhol, a havon, a hó alatt, a földön, a növényeken... elöttem senki nem járt erre, így szép kis érintetlen hómennyiségen kellett átverekednem magam amúgyis, a jég meg még rátett erre egy lapáttal...
Ebből az következett, hogy az eredetileg max. 3 órásra tervezett sétám picivel több, mint 4 órásra sikeredett... Örültem, mikor végre ágyba kerültem holt fáradtan, hogy némi alvás után ismét melóba mehessek...
   Ami kárpótolt, az az volt, hogy rögtön a kis túrám elején két új idei fajhoz volt szerencsém, egy barátcinegéhez, ami kék- és széncinegék között bandázott (később a nap folyamán, az etetőmön is láttam egyet), valamint egy zöld küllőhöz, amit ritkán látni ezen az útszakaszon. Meg is örültem mindkettőnek.
A folyóhoz kifelé menet a szokásos fajokkal találkoztam: egerészölyv, dolmányos varjú, fekete rigó, széncinege, kék cinege, szajkó, nagy fakopáncs, citromsármány, nádi sármány, zöldike, kenderike, tengelic. Színesítette ezt a palettát a téli vendég fenyőpintyünk néhány példánya és egy fenyőrigó csapat is, valamint az idei télen sokadszorra megfigyelt áttelelő hím vörös vércse is.
A Marcal mentén lefelé haladva további madarakkal találkoztam: 4 nagy kócsaggal, 1 szürke gémmel, 8 kormoránnal, 1 kis vöcsökkel és kb. 80 tőkés récével. Libákból sem volt hiány ezúttal sem, kb. 500-700 átrepülő példányt számoltam a délelött folyamán. Réti fülesbagollyal ugyan nem találkoztam, de kárpótolt 3 kékes rétihéja (2 tojó, egy hím), valamint egy karvaly hím, ami egy hatalmas sármány csapatot zargatott.

 Barátcinege (Parus palustris)

 Napkeltés Somló hegy

Tengelicek (Carduelis carduelis)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése