2015. szeptember 21., hétfő

Erre-arra kószálva

Néhány kisebb "haknizásról" dobnék fel képeket ebbe a bejegyzésben, aztán a napokban jön majd egy tartalmasabb poszt is.:)

 Fiatal sárgalábú sirály Kispodárról (Larus michahellis). Feketenyakú vöcsköt mentem vissza keresni másnap, akkor láttam ezt az átrepülő sirályt, többször is körberepült engem, majd távozott. A vöcsök sajnos nem lett meg...

 Szárcsa (Fulica atra) Balatonfüredről. A Tagore-sétányon az etetett tőkés récék és bütykös hattyúk közé keveredett néhány példányuk. Nagyon bizalmasan viselkedtek, már-már pózoltak is. Ettől függetlenül én továbbra sem csipázom ezt a madarat. :)

 Tőkés récék (Anas platyrhynchos) Tihanyból. A révnél nagy csapataik tartózkodtak, szintén bizalmasan viselkedve az emberekkel. Szabina közéjük is sétált.

 Búbos vöcsök (Podiceps cristatus) szintén Tihanyból. Gyakori látvány volt a partról mindenfelé.

 Mezei zsálya (Salvia pratensis) Kispodárról. Szabina fotója. Szép gyógynövényünk, mely szerencsére nem ritka még.

 Cigányrécék (Aythya nyroca) a nagypiriti tavakról. A hónapban kétszer is láttam őket ezeken a tavakon. Egyszer 1, majd 6 példányt. Erős a gyanúnk, hogy költ is az elhagyottabb, nádas részeken, ám ez bizonyítva még nincs.

 Bütykös hattyú (Cygnus olor) szintén piriti tavakról. Két alkalommal láttam őket szintén, egyszer 2, majd 3 példányt. A környéken költött is idén egy család, valamint amúgyis állandóan lehet vele itt találkozni, változó egyedszámmal.

Zárásként repülő cigányrécék (Aythya nyroca) a piriti tavakról. A fotó élessége sajnos gyenge, de nekem ennyire futotta. A bélyegek látszanak azért. Sárszalonka cserkelés közben reptettem meg őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése