2015. október 5., hétfő

Október..

A tizedik hónapunk első két napjában a környéken bolyongtam. Néhány képpel illusztrálnám, miket láttam.

 Foltos nádiposzáta (Acrocephalus schoenobaenus) a Marcal és a Kódó összefolyásánál. Néhány példány mozgott a nádszálakon, elég bizalmasan viselkedtek.

 Kis vöcsök (Tachybaptus ruficollis) szintén a Kódó betorkollásnál. Míg csendben figyeltem a foltosokat, addig ő kiúszott elém.

 Bütykös hattyú (Cygnus olor) a Marcalon.



 Réti cankó (Tringa glareola) egy nagy repceföld kis pocsolyájánál. A csapadék- és belvízhiányos években érdemes figyelni minden kis pocsolyát, hiszen a vízhez kötődő madarak bárhol feltűnhetnek.




Egerészölyvek (Buteo buteo) egy nagy frissen beszántott terület felett. Jó kis délutánt zártam emellett a föld mellett, mert 18 egerészölyvet számoltam, egy karvalyt és két vörös vércsét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése