2015. december 24., csütörtök

Karácsony elötti caplatások erre-arra

Néhány képpel jelentkezem csak ebben az ünnepi bejegyzésben, hiszen komolyabb túrám csak egy volt, arról majd lesz külön poszt.



Énekes hattyú tviccs Zsédenynél. Köszönöm a pontos hely megjelölését Tóth Kornélnak! A múltkori 4 példányos rábapatyi csapatból maradt meg ez a 2 egyed és kicsit arrébb, már Zsédeny határában hesszelnek. Egy szántáson látják őket a madarászok néhány hete. Ezért is jó, ha az ember barátnője Sárváron melózik és elé kell menni... :)







Ugyanezen a napon egy kerecsensólymot is sikerül szemügyre vennünk Szabinával. Vép és Szombathely között pihent egy szántóföldön. Kocsiból figyelhettük, közel volt az úthoz.

Portyázgattam a Marcal mentén is, hol az Egeralja alatti területeken, hol Celldömölk környékén.
Az eddigi évekhez hasonlóan idén is találtam egy nagyobb bütykös hattyú csapatot Cell alatt, viszont ezúttal nem volt köztük sem énekes, sem kis hattyú, de mégcsak gyűrűs madár sem. A csapatot azóta mégegyszer sikerült megfigyelnem, de kíváncsiskodók átreptették a folyó veszprémi oldalára... Pedig nagyon jól elvoltak a repceföldön. Talán visszajönnek.
Néhány alkalommal nagy őrgébicsbe botlottam, sőt pár évvel ezelötthöz hasonlóan idén is találtam egy "raktárat".
A hónap egyik jó momentuma pedig az, hogy láttam egy kisebb daru csapatot a Marcal veszprémi oldalán Rolival. Egy szántáson táplálkozott és pihent a 6 madár. Talán jövőre is költenek majd a folyónál..




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése