2017. február 17., péntek

2017.02.13

Mivel különösebb értékkel bíró címet nem tudtam adni a bejegyzésnek, ezért a jól bevált #írokegydátumotoszt'jóvan# módszerhez folyamodtam. Azért néhány szóban az eddigi pihenőről... No nehogy azt higyje valaki is, hogy időhiány volt, sokkal inkább az időjárással akadtak gondjaim... Több szabadnapom is volt, de vagy a köd vagy az eső húzta keresztül a számításaim, de ígérem beiratkozom egy időjárás szabályozó OKJ-s képzésre, hogy ez se gördíthessen akadályt elém. A nagy ködben kínomban már temető-turistává váltam... Baglyokat kerestem a szomszédos falvak templomkertjeiben és temetőiben.. Persze sehol sem találtam, de legalább kint voltam és nekem ez elég volt.. Aztán tomboló északi szélben libák után kajtattam, persze azok se voltak sehol, de legalább szanaszét fagytam és nem láttam semmit kint voltam. :)
Apró sikerélmények ígyis értek, például láttam táplálkozó héját, áttelelő házi rozsdafarkút és barázdabillegetőt, Verával zsezséket életemben először, vándorsólymot etc...

A fordulópontot a címben szereplő nap hozta el..
Végre jó időben tudtam nyakamba venni a határt..
Kamond alatt kapásból egy rétisasba botlottam (subad.), ami a jégen ült egy fa alatt.. pazar látvány volt és őkelme nem tűnt félősnek..






Subad. Rétisas (H. albicilla)



Ezután Nagypiritre vettem az irányt, miután néhány jégen csúszkáló dolmányos varjú, bozótból szóló ökörszem és átrepülő vetési varjú és bütykös hattyú nem hozott lázba.. A tavakhoz sétáltam be, útközben pedig egy öreg rétisasba és két áttelelő vörös vércsébe ütköztem.. Egyéb fajok a folyóról itt és a tavakról: őszapó, széncinege, kék cinege, nádi sármány, réti pityer, vetési varjú, dolmányos varjú, seregély, bíbic, egerészölyv, kis fakopáncs, csörgő réce, tőkés réce, fenyőrigó, citromsármány, fekete rigó, nagy lilik.

 Adult Rétisas (H. albicilla)

A. caudatus azaz őszapó



Piritek alatt futottam össze Kóta Andrissal, vele csapattunk át Cell alá. Ott az alábbi fajokkal gazdagodott a fajlistánk: vetési lúd, nyári lúd, nagy őrgébics, holló, pajzsoscankó, fütyülő réce. Nagyobb libacsapatokat nézegettünk át és egy fiatal réti sas is berepült  a "képbe".


 Fiatal, kóbórló rétisas (H. albicilla). Kösz Hencz Petinek a korhatározásokban nyújtott segítségéért! :)

Libuk Cell alatt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése