2018. február 20., kedd

Egy kis szösszenet

Három különböző alkalom a madarászattal kapcsolatban, egy posztban.

Egyik vasárnap a napos időben a Cell északi határában lévő belvízfolthoz jutottam ki, ahol örömmel tapasztaltam, hogy a 3 bütykös ásólúd mellett két bütykös hattyú és a csapat csörgő, valamint tőkés réce is remekül érzi magát még mindig. Verőfényes napsütésben, ámde sürgetve az idővel csak arra volt módom, hogy odasétáljak és nagyjából körbe nézzek a víznél... A másnapom még rosszabbul alakult, Nagypirit alá terveztem menni, de az esőben ez egy pár perces körbetekintéssé degradálódott nulla eredménnyel..
A következő hétvégét Pesten kezdtük meg, Fellner Zolival mentünk fel a "Nagyfaluba", mint akiket a Vp megyei helyi csoport jelölt ki, hogy a kezdő madarászoknak tartsunk oktatást a közeljövőben. A képzést megkaptuk, személy szerint erős véleményem van az egészről, amelyet jeleztem is a helyi titkárnak.. Nem baj, legalább már láttam az MME központját. És sok újat nem tudtam meg, mivel évek óta vezetek túrát illetve előadást is tartok. Sebaj, ez is megvolt.
A vasárnapot meg már a terepen töltöttük, hátha lesz aranylile vagy rövidcsőrű lúd, aztán egyikse lett. Pedig úgy stíröltük a bíbiceket, hogy kb. mindet megtudtuk volna különböztetni egymástól már messziről, mégiscsak 12 pajzsoscankó és 3 seregély keresgélt közöttük... A liléket elnyelte a föld vagy a lejjebb álltak.. Daruból is csak 2 volt a távolban... Jó messze. Liba legalább volt vagy 1500 és a 3 ásólúd is lent piknikezett Cell alatt még mindig egy rakás bíbiccel és 6 hattyúval.

Itt bővebben is, okosabban is:

http://fellnifoto.blogspot.hu/2018/02/piriti-retek.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése