2012. június 17., vasárnap

Gólyák, bányák nyomában

   Már meg sem lepődtök szerintem, hogy ismét több nap anyagát zúdítom Rátok. :) Ezúttal 3 nap (06.08., 06.16. és 06.17.) történései kerülnek terítékre.
   A Vas megyei csoportban vállaltam feladatokat (időmtől és távolságtól függően), hogy a környező falvak fehér gólya állományát felmérem, valamint néhány homok- illetve kavicsbányát is megnézek, van-e ott gyurgyalag és/vagy partifecske.
Jogosítvány hiányában biciklivel oldottam meg a dolgokat és nem kis távokat megtéve (élveztem, jó sport) eleget tettem a vállalt dolgok nagyrészének. Az internetes adatbázis segítségével indultam neki gólyázni, így az első napon (a már meglévő nemeskocsi, celldömölki és izsákfai adatok mellé) Tokorcs, Nagysimonyi, Sitke, Gérce, Vásárosmiske, Kemeneskápolna, Köcsk, Mesteri falvakat jártam be, a második napon Mersevát, Kemenesszentmárton és Vönöck volt soron, majd a harmadik napon Kemenessömjén, Kemenesmihályfa, Boba és ismét Nemeskocs. Az első nap lényegében abból állt, hogy megnézzem, hova kell majd még visszajönnöm, amikor már látszanak a  fiókák, hogy pontosan mennyi is van belőlük. Így jutottam arra, hogy Mesteri és Kápolna mégegyszer biztosan be lesz járva, valamint, ha időm engedi Gérce is (táv miatt nem biztos). A második alkalom után ezekhez a településekhez Szentmárton is csatlakozott. Mersén, Bobán és Kocsban elég nagyok voltak a fiókák a pontos számoláshoz, de azért lehet, hogy még meglátogatom ezeket is.
   Információszerzés pedig megy Pálfáról, Jánosházáról (hiányosan), Kemenesmagasiról és Ostffyasszonyfáról pontosan. Sajnálom, hogy Szergényt nem sikerült lefednem.
   A gyurgyalagok és partifecskék esetében 4 korábban ismert költőhelyet sikerült átnéznem, valamint találtam egyet a Google Earth segítségével, illetve egy korábbi helyet csak félig sikerült megnéznem, mivel a bánya zárva volt ottjártamkor (nem biztos, hogy visszajutok ide). Ha időm engedi ezt  bányát mindenképp, valamint további két lehetséges és egy korábbi költőhelyet is ellenőrzök, de ezekre kevés az esély. Valamint találtam még 2 érdekes helyet, ahol jó lenne körbenézni, mert a térkép alapján homokfalak akadnak ott is, de ezek is távolabb vannak.
Ezúton is köszönöm a segítséget az illetékeseknek. :)
   Néhány kép a napokból:

 Darázsölyv (Pernis apivorus)

 Rosszkor, rossz helyen...

 Fehér gólya 2 fiókájával (Ciconia ciconia)

 Celldömölk, Téglagyári-tó

 Fehér gólya fiókák (Ciconia ciconia)

 Gyurgyalag (Merops apiaster)

 Üres fészektartó

Tipikus gyurgyalag, parti fecske élőhely

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése