2013. március 23., szombat

Szombathely szép állomás

   Mivel egész Télen szerettem volna csonttollúakat látni, ezért többször is kimentem Szombathelyen olyan területekre, ahonnét töltöttek fel megfigyeléseket a madarászok. Sajnos sosem volt szerencsém... Aztán szerdán a barátnőmmel épp a Csónakázó-tavon sétálgattunk, amikoris furcsa hangra lettem figyelmes. Legnagyobb meglepetésemre egy kis csapat csonttollú tartózkodott a tónál. Mondanom sem kell, hogy fényképezőgép sehol, a madarak meg ráadásul elég bizalmasan viselkedtek. Általában így szokott ez lenni, hogy a be nem tervezett sétákon akad látnivaló. A tavon tőkés récék és egy nagy csapat dankasirály volt még, valamint egy szárcsa. Láttam az idei első fehér gólyámat is a városban, valamint az első csilpcsalpfüzikémet is és találkoztunk még egy kis csapat csonttollúval is.

Ennyi sikeredett a kis Nokiámmal (Bombycilla garrulus)

Ezen felbuzdulva kimentem a tóra pénteken is. Sajnos, most nem jártam szerencsével, ahogy sejtettem. Általában a tervezett utak kevesebb sikert hoznak, mint az improvizáltak. A tavon a múltkori dankasirály csapat töredéke mellett egy búbos vöcsök és egy szárcsa tartózkodott. Egyéb fajok: örvös galamb, fekete rigó, énekes rigó, széncinege, tőkés réce, zöld küllő, parlagi galamb, erdei pinty, csuszka, süvöltő stb.

 Részlet a tóról

 Tojó süvöltő (Pyrrhula pyrrhula)

 Tőkés réce pár (Anas platyrhynchos)

 Tojó tőkés réce (Anas platyrhynchos)

Búbos vöcsök (Podiceps cristatus)

A rigók is nagy számban képviseltették magukat a tó környékén

Dankasirály csapat (Chroicocephalus ridibundus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése