2014. október 19., vasárnap

10.19.

A heti egy nap Marcal menti madarászat ezúttal is megvolt.
Úgy döntöttem, hogy a piriti- és csöglei rétek madárvilágát célzom meg ma, maximum, ha nagyon nem találok semmit, akkor ismét Kamond alatt kötök ki.
Elég döcögösen indult, egy nagy kócsagon és néhány egerészölyvön kívül sokat nem láttam a bevezető úton. A tavak mellett elsétálva néhány tőkés réce és egy karvaly repült fel. A szarvasmarhák által legelt réten láttam jó kis mocorgást, egy nagy csapat bíbic és néhány nagy póling szedegetett a földön. Mellettük sok seregély és dolmányos varjú volt még, valamint néhány nagy kócsag. Sajnos a jószágok miatt nem kockáztattam és nem másztam be a villanypásztoron át, hogy jobban szemügyre vegyem a madarakat. Vörös vércsék szitáltak a levegőben, néhány ölyv is körözött, valamint a belvízfoltokon 3-4 bütykös hattyú úszkált. Az egyik szántóföldi vízfolton két sárszalonka repült fel, meg egy erdei cankó. Nagy örömömre átrepült egy vándorsólyom is és egy kabasólyom is. Bíztam benne, hogy ma is látok valami extrább madárfajt.
Visszafelé, miközben beszélgettem egy pásztorral, átrepült felettünk egy csapat kárókatona V-alakban.
Hazafelé odaugrottam Kamond alá, de egy 5 példányos átrepülő sárszalonka csapaton kívül semmi említésre méltót nem láttam. Nagy csapat tőkés réce, néhány kis vöcsök és csörgő réce mutatkozott a kiöntésen. Szóval semmi extra.

Piriti tavaknál találtam ezt a gőtét, mint később kiderült, dunai tarajosgőte, ami remek faj!

Dunai tarajosgőte (Triturus dobrogicus)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése