2014. október 5., vasárnap

2014.10.05. Európai Madármegfigyelő Napok

Idén is két programmal vártuk az érdeklődőket az Európai Madármegfigyelő Napok alkalmából a környéken. A sors fintora és a szervezők ilyen-olyan egyéb programjai miatt, ezúttal a két esemény egy időpontban és egy napon került megrendezésre. Szélmezei tavaknál Petiék, a Ság hegyen pedig én vártam a "nagyközönséget". Az idei évben én kicsit nagyobb teret adtam a promocióknak, kiraktam a helyi középiskola faliújságjára, a művelődési ház faliújságjára, több facebook oldalon is megosztásokat szereztem, valamint a helyi tévé hirdetései között is lement. Ezúton is köszönetet mondanék Szerdahelyi Szabinának, Kiss Fanninak, Ferenczi Sándornak és a Vulkánpark személyzetének a nélkülözhetetlen segítségükért!
Reggel a Ság hegyen kezdtünk, hiába a sok reklámnak csak négyen indultunk el a szokásos kis utunkra. Idézve valakit: "Az értelmes programokra mindig kevesen kíváncsiak.". Elgondolkodtató, de engem nem szokott letörni az ilyesmi. Sőt, sokszor, ha tehetem egyedül indulok neki a határnak.
A három leggyakoribb faj, amit láttunk: széncinege, fekete rigó és a zöldike voltak. Közel 150 madarat láttunk összesen, köztük egy hollóval, egy egerészölyvvel, karvallyal, valamint vonulásban lévő, még itt tartózkodó csilpcsalpfüzikével, házi rozsdafarkúakkal.
A kis kirándulásunk jó hangulatban, családiasan zajlott. Soha rosszabbat.


 Ékes vasvirág (Xeranthemum annuum)

 Fagyal (Ligustrum)

 Házi rozsdafarkú (Phoenicurus ochruros)

 Tájék :)

 Gondoltam sétálok egyet a birtokomon :D

Madarat megfigyelők :)

A hegyi túra után nekiindultam Szélmezőnek, mert Peti hívása, miszerint fülemülesitkéket és barkóscinegéket fognak halomban a tavaknál, eléggé felcsigázott. Érkeztemkor nem is kellett csalódnom. Az ő csoportjuk kicsit nagyobb számban, "kicsit több" madárral várt. Az ott töltött pár órám alatt sok barkóscinegét gyűrűztek, de akadt a hálóba kék cinege, függőcinege, seregély is. A környéken egy rövidke sétát téve kései cigánycsukot, nagy őrgébicset, dankasirályokat, cigányrécéket, kabasólymot, vörös vércsét, karvalyt, üstökösrécéket, böjti récéket láttam. Sok faj és jobbnál-jobbak keveregtek a könyéken. Élményekkel teli nap volt.
 

 Barkóscinege hím (Panurus biarmicus)

Gyülekezőhely

Ráadásként Szabinával szombaton Kőszegen belefutottunk egy hasonló rendezvénybe, onnét jöjjön néhány kép, a fíling kedvéért. :)

 Réti fülesbagoly (Asio flammeus)

Vörös vércse (Falco tinnunculus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése