2017. január 29., vasárnap

Január

Több alkalommal jártam a Marcalnál az elmúlt napokban, hetekben.
Néhány mondatban és képben ezekről:


Idén is megjelent egy nagyobb bütykös hattyú csapat az egyik repceföldön. Ezúttal a tavalyi területet választották. Több részen is láttam már őket az elmúlt években. Sem nyakgyűrűs, sem lábgyűrűs egyedet nem láttam közöttük és ritkább fajt sem. Néha ketté oszlanak a csapat egyik része kb 27. madár ezen az eredeti repcén tartózkodik, másik fele kicsit délebbre egy másikon a folyóhoz közelebb. A maximum példányszám 78 volt eddig.
Vas megyében mellesleg kb. 300 bütykös hattyú telel át 6-7 helyen.






Nagy örömömre szolgál, hogy elmondhatom ismét leszállnak már vadlúdcsapatok a medencében. Cell alatt választottak ki egy kisebb kukoricatarlót és egy nagyobbat. Ezeken pihennek főleg, de láttunk egy kb. ezres csapatot is repcén. A megyében továbbá a 8-as út mellett tolonganak egy szintén nagy repceföldön ott 8000 volt a max. egyedszám, itt Cell alatt Zolival 4-5 ezer madarat láttunk egyszerre. Sajnos ritkaság vagy nyakgyűrűs nem volt közöttük, de ígyis bámulattal néztük a seregletet. Imádom ezeket a madarakat pásztázni spektívvel vagy egyszerűen csak csendben nézni és osonni a közelükben. Ezért szeretem főként a Telet.







Idén sem mehettünk el szó nélkül az erdei fülesbaglyok felmérése mellett. Nemeskocs, Jánosháza és Cell szokásos területeit néztem meg. Köpetgyűjtés is megvolt, hiszen a tavalyinak is remek eredményei lettek. Nemeskocsban ezúttal nem mutatkoztak madarak, Jánosházán rengeteg köpet árulkodott róluk, de a sűrű ezüstfenyőben nem sikerült megpillantani a baglyokat, Cellben pedig 5 példányt számoltam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése