2018. április 18., szerda

TeRAPi hétvége

Szombat délelőtt Rábapatyon jártam. Sajnos nem épp napos időben mászkáltam a kavicsbányatavak környékén, de azért ígyis láttam madarakat. Az északi tavakra megjöttek a gólyatöcsök, a déli tavakon egy kis lile párt is láthattam. Nagy csapat bütykös hattyú, egy pajzsoscankó, szárcsák, kontyos récék, barátrécék, böjti récék, csörgő récék és tőkés récék úszkáltak a vízen. Láthattam az idei első partifecskéimet is, sárga billegetők, búbos pacsirták keresgéltek a kavicságyon. Három üstökösréce dobta még meg a fajlistát, de nagyjából ennyi jutott mára.


 Kis lile (CHADUB)

 Martilapu szőnyeg (Tussilago farfara)


A szomszédban költő nyaktekercs pár hímje. (JYNTOR) A meggyfánkon énekelt.


Vasárnap már a Marcal mentén csapattam. A nap jelentősebb fajai számomra a folyó mentén vonuló néhány barkóscinege Cell alatt (sosem találkoztam még a fajjal itt, a nagyobb nádasok lakója). Egyértelműen haladtak délre a part menti nádban, erős vonulásban voltak. Kiemelném a nagypiriti rétek alatt látott cigányréce párt is, néhány éve gyanúsan mozog a környéken, szerintem a piriti tavak mocsaras részein fészkel is egy pár, de eleddig nem sikerült bizonyítani a költését. És a kamondi híd környékén délután prüttyentő pettyes vízicsibét is. :) Ha a récéket vizsgálnám 80 % böjti réce mellett, 10 % kanalas réce, 7 % tőkés és 3 % csörgő réce mozgott a belvizeknél. Egy kósza kékes rétihéja tojó lavírozott még a földek felett, pedig már lassan vissza kellene mennie északra.. ellenben barna rokonai egyre többen érkeznek vissza, sőt már a költőhelyeiket foglalták. Sárga billegetők, bíbicek sétálgattak a belvizek mentén, egy piroslábú cankó is mutatta magát néhány réti cankó és pajzsos mellett.



 Őzek (Capreolus capreolus)

 Cigánycsuk hím (SAXTOR)

 Tojó kékes rétihéja (CIRCYA)

 Kamondi kiöntés récékkel

I'm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése