2012. április 16., hétfő

Erdőjáró

   Adós vagyok egy bejegyzéssel (meg néhány fotóval is, de haladjunk sorban).Szóval, péntek 13.

Kezdetnek a kertünk végében felbukkanó búbosbanka (idei első, sőt emlékeim szerint tavaly nem is láttam egyet sem) alapozta meg a madarászatot.
Ezután úgy döntöttem bejárom az izsákfai-erdőt választom a terepbejárás céljának.
Egyrészt szerettem volna kipróbálni a telefonra rápakolt hanggyűjteményemet, valamint a ragadozófészkek és a harkályfélék is vonzottak. Nem kellett csalódnom...
Az erdő nyugodt volt, rengeteg madár énekelt és repült jobbra-balra, egyszóval látszott, hogy pöpec kis napom lesz.
   A kismadarakkal kezdve: a teljesség igénye nélkül széncinege, barátcinege, seregély, kék cinege, csilpcsalp, erdei pinty, vörösbegy, fekete rigó, énekes rigó, citromsármány, barátka, zöldike, őszapó. Sajnos a hangfelismerésem még nem az igazi, így biztos vagyok abban, hogy ezeken kivül még nagyon sok más fajjal találkoztam, csak épp nem ismertem meg hangról..
   A fészkek: utam ahhoz a fészekhez vitt, amelyet Petivel találtunk még Télen az erdő keleti végében. Akkor ölyvnek gyanítottuk. Most látszott, hogy használva van, de semmi érdemlegeset nem találta alatta a rengeteg ürüléken kívül meg azon hogy látszott, hogy rendesen feltatarozták. Ám mikor távozni készültem, megérkeztek a lakók. Két holló. Nem is tetszett nekik a jelenlétem. Miközben a fészek alatt voltam, gondoltam megköszörülöm a torkomat, hátha attól valami kirepül vagy megmozdul a fészekben. Egy nagy l.....t, már elnézést... Egy termetes vaddisznó ugrott ki 3 méterre tőlem egy gallyrakás mögül... A szívem megállt kb, még szerencse, hogy az ellenkező irányt választotta és nem azt, amerre én álltam.... Amúgy pont ott kellett volna elmennem, amikor továbbhaladok, szóval nem akarok nagyon belegondolni, hogy mi lett volna ha épp mellélépek... Ezekután képzelhetitek egy ideig minden reccsenésre megálltam. Egyszer egy szarvasba is sikerült belefutnom.
A másik fészek amit megnéztem a "volt" héjafészek volt, amit nem találtunk télen. Nos, Peti valamit benéztünk, mert a fészek ugyanott volt ahol tavaly és a héja most is benne ült! Szóval költ a madárka.
   Végül a harkályfélék: hangra rendesen bejött a balkáni és a kis fakopáncs is. A nagy fakopáncsot nem hangoztam, mert láttam belőle eleget. A fekete harkállyal az utolsó métereken találkoztam, addig hiába nyomattam hangot semmi reakció, sőt ez a példány sem reagált a hangra. Viszont a zöld küllőt hiába játszottam nem jött, erre poénból elnyomtam a hamvas küllőt is. Mit látok, zutty átrepül felettem egy harkályféle, le a szomszéd fára és nekiáll tolni azt, amit én a telefonról. Mire észbekaptam odébb állt, és pár fával messzebbről válaszolgatott a telefonnak a hamvas. Negyed órát játszottunk így, aztán meguntam mert nem ült ki semmi érdemleges helyre és léptem tovább. A közép fakopáncsot és a nyaktekercset is üresbe szólattam. Bár lehet, hogy nem olyan részein jártam az erdőnek, ahol épp ők tartózkodtak. Ja és idén hallottam az első kakukkomat is, valamint átrepült egy darázsölyv is az erdő felett.

   Ami még hozzájár: a napokban találkoztam egy erdei szalonkával a kert végében. A képeket, amiket csatolok nem az erdőn lőttem, hanem a kertben. Kis kedvcsinálónak madarászathoz. :) 


 Csicsörke (Serinus serinus) /optikai zoom/

 Csicsörke (Serinus serinus) /digitális zoom/

 Házi rozsdafarkú (Phoenicurus ochruros) hím

Széncinege (Parus major)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése