2018. május 2., szerda

Rába2xPaty

Az ismételt hosszú hétvégén két alkalommal vetődtem el Sárvár mellé.
Első alkalommal Danival és a haverjával vágtunk neki a reggeli órákban Patynak, hátha szerencsénk lesz és a terület jó szokásához híven kecsegtet valami plusszal. Alighogy kiértem Daniék mondták, hogy nemrég húzott el egy vörös kánya, de szerencsém volt és a nap vége fele láthattam én is, ahogy az északi tóegységek környékén portyázik a madár... A szokásos fajok is a területen tartózkodtak: kontyos réce, üstökös réce, gólyatöcs, bíbic, küszvágó csér, dankasirály. Ezeknél mind adott idén is minden a sikeres költéshez, csak éppen a párok számában van némi csökkenő tendencia és a megemelkedett vízszint sem éppen kedvez mindegyiknek annyira... Továbbá barátrécék, tőkés récék, egy böjti réce, a kavicsok közt futkosó sárga billegetők és rozsdástorkú pityerek, nászoló barna rétihéják kerültek még fel a fajlistára.
A partifecskék is szépen alakítgatják az új valamint a tavalyi költőhelyeiket, nagy számban vannak a területen szerencsére, reméljük sikeres lesz a költőfalak levédetése.. A bütykös hattyú is a kotlik már, érdekes módon a területen mozgó 10-15 madárból csak egy pár tűnik úgy, hogy fészkelne..

Ezekután elnéztünk a dögkúthoz a barna kánya miatt, hátha behúzzuk a két kányafajt egy nap, de nem volt szerencsénk az FHNPI-s kolléga megelőzött minket és mire mi odaértünk már csak a sok holló és néhány egerészölyv kavargott a magasban...

Továbbá egy Csénye melletti belvíznél ecseltünk, amit Danival szúrtunk ki a vonatból még korábban. Itt réti cankók, szürke cankók, sok pajzsoscankó mellett néhány kis lile, bíbic és most épp egy bütykös hattyú keresgélt.. Sajnos eléggé kiszáradóban volt már a pocsolya.. Ezúton is kösz Peti és Kornél a küldött képeken való cankóhatározgatást! :)



 Dani képei: vörös kánya fent (Milvus milvus) és rozsdástorkú pityer lent (Anthus cervinus)



Hétfőn a nagy szélben márcsak a dögkutat néztem meg, szintén eredménytelenül (nem akar összejönni nekem ez a barna kánya idén...), valamint Patyban ugyanazok a fajok mozogtak, mint múltkor, de most kiszúrtam egy thunbergi alfajt a sárga billegetőből..


 Motacilla flava thunbergi

 Két üstökösréce gácsér egy tojóval

Partifecske telep (RIPRIP)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése