2015. november 30., hétfő

11.27. (part2)

A nap második felében egy gyors kört tettem a Marcal celli és nemeskocsi szakaszán. Tavaly ilyen tájban találkoztam az énekes hattyúkkal és a kis hattyúval. Most azonban nem volt szerencsém.. Legalábbis ezekhez a fajokhoz nem.
Azonban a madarászszerencse egy hósármányt sodort elém! Nagy meglepetés volt számomra, hogy itt találkoztam ezzel a madárral. Sosem gondoltam volna.. Ahogy a Corsával lekanyarodtam a töltésről felreppent elöttem az útról és a fehéres szárnyakra figyeltem fel először. Volt olyan mákom, hogy az elöttem lévő kopasz fára ült ki elég alacsonyan és nagyon bizalmasan viselkedett. Autóval majdnem alá tudtam járni és fotózhattam.
A nap másik kiemelkedő madara egy kis sólyom volt. Ismét Fortuna fogadott kegyeibe, mert az út melletti fán pihenő kis termetű ragadozót nulla forgalom kíséretében fotózhattam az út széléről néhány bizonyító képkocka erejéig. Rég találkoztam őkelmével már.
Másik megállóhelyemen a piriti-kocsi bányatavaknál nagy csapat szárcsa úszkált, lehettek vagy 20-an. Köztük volt 3 kontyos réce és egy barátréce is. Na nekik megörültem azért. A többi tavon egy nagy csapat tőkés réce és két bütykös hattyú tartózkodott. Nagy csapat fenyőrigó keresgélt a környéken, átrepült 3 kékes rétihéja, nagy őrgébics mutatta magát, a bozótban ökörszem szüttyögött, fekete harkály hangját hozta felém a szél. Szóval volt aktivitás rendesen.
Soha rosszabb 2-2,5 órát kint!








Hósármány a Marcalon (Plectrophenax nivalis)




Kis sólyom Bobánál (Falco columbarius)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése