2012. március 6., kedd

Kezdődik a Tavasz

Nos, akkor in medias res. Lássuk mit adott nekem eddig a március. :)
   A hónap első napján éjszakás voltam, így gondoltam délután kimegyek egyet a Marcal celldömölki szakaszát bejárni. A folyó "hozta a szokásos" tavasz eleji formáját: azaz megjelentek a récék és sok ragadozó volt a levegőben. A vörös színű vízen tőkés récék és csörgő récék úszkáltak, majd repültek arrébb érkezésemkor, hogy aztán ez egész úton így menjen. Két vetési lúd emelkedett a magasba a szántóföldről, én meg örömmel nyugtáztam, hogy még járnak erre vadlibák. Téli vendégeink közül egy nagy őrgébicshez (már-már mindig volt legalább egy belőle kint jártamkor) és néhány fenyőrigóhoz volt szerencsém. Láttam egy parti madarat is, de a távolság miatt nem tudtam meghatározni (valószinüleg sárszalonka volt).
   A ragadozókról dióhéjban: sok egerészölyv volt a levegőben (többnyire párosával), már alakulnak a revírek és a párok. Feltűnt egy ragacs, amely nem ölyv volt és nem is rétihéja, gyorsan nyomtam rá két képet, majd a többiek megmondják alapon. Úgy néz ki, hogy barna kányát láttam (Milvus migrans). Volt két kékes rétihéja a légtérben (egy tojó és egy hím) és egy tojó barna rétihéja is. Egy vörös vércse is megjelent. 
   Énekes madarak: a folyóra kivezető úton őszapók keresgéltek, citromsármányok énekeltek. Szem elé került két fekete rigó hím is. A nádakon kék cinegék és nádi sármányok ugráltak. Zöldike csapatok mutatkoztak az út menti nyárfákon. Dolmányos varjak, szajkók és szarkák is akadtak szép számmal.



 Sárgaszegélyű csíkbogarak (Dytiscus marginalis)


Őszapó (Aegithalos caudatus)



 Vetési ludak (Anser fabalis)


Barna kánya (Milvus migrans)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése