2012. március 16., péntek

Szabadnapok

   A gép azt dobta, hogy nem töltöm otthon a "hosszú hétvégét"... Március 14-én éjszakások voltunk, így az ünnepnapból elment 6-7 órám... Hétvégén pedig 12 órázás lesz mindkét nap. Nem baj, maradt egy péntek és egy fél csütörtök. Amennyire tudtam megpróbáltam kihasználni ezeket. Most megkapjátok az eredményét:
   Az ünnepnap jól indult, hazafelé a taxiból volt szerencsém látni az idei első fehér gólyámat Vát határában, majd egy 40-50 példányos dankasirály csapatot Sárvár határában. Hazaérkezvén, aludtam egy kicsit majd délután kimentem Rolival a Marcal vasi oldalán barangolni egyet. A folyón ismét csörgő- és tőkés récék voltak. Most is láttunk egy nagy őrgébicset (a szokott helyén), szóval még nem nagyon óhajtanak visszamenni északra. Ugyanez elmondható a fenyőrigókról is. Nagy csapataikat lehetett látni a szántóföldeken és az út menti nyárfákon. Egy kis belvízfoltnál egy vetési lúd pihent a folyó elött néhány méterre. Ennél a belvízfoltnál láttam nemrég egy sárszalonkát és 10 nyári ludat. Kapós tócsa...


A szóban forgó belvízfolt

   A mai nap odúkirakásban vettem volna részt, csak a szervezetem jelezte, hogy kicsit pihennem is kellene és a gyomrom sem volt teljesen rendben. Innét is üzenem, hogy remélem jól sikerült az odúzás Peti! Délre viszonylag rendbe jöttem, így szóltam Rolinak, hogy nem-e ugrunk ki egyet a Marcalig. Nehogy madarászat nélkül menjek holnap munkába.
   A folyóhoz kivezető út mentén ismét sok fenyőrigó és seregély volt, énekeltek a citromsármányok, szem elé került egy vörösbegy és egy erdei pinty is. Tegnap egy karvaly hím, ma egy vörös vércse hím színesítette a ragadozómadár felhozatalt. Érdekességnek könyveltem el egy magas kőrisen táplálkozó fenyőpintyet. Irónikus, hogy egész Télen egyetlen példányt sem láttam belőle, ezt többször is megjegyeztem, hiszen ilyen Tél még sosem volt, erre tessék.. ma, hogy senki sem számolt már vele, felbukkant. Szerencsére fotót is engedett magáról.


Fenyőpinty (Fringilla montifringilla) távolról...


...és egy kicsit közelebbről

   Ha már vonulás: a területre megjött az első énekes rigó is, valamint az első házi rozsdafarkúak is megérkeztek (egyből egy pár). Egyre több a cigánycsuk is, jönnek vissza megszokott helyeikre. A mezei- és a búbos pacsirták már egy ideje énekelnek, szóval itt a Tavasz ez már biztos. :)
A mezőn pedig egyre több a lepke. Nappali pávaszemet, C-betűs lepkét és citromlepkét is figyeltünk már meg.


Cigánycsuk hím (Saxicola rubicola)


Citromlepke (Gonepteryx rhamni)


C-betűs lepke (Polygonia c-album)


 Az idei első házi rozsdafarkú hím (Phoenicurus ochruros)

   És a csattanó a végére: a folyó mentén feltűnt a magasban egy fekete gólya is. Talán idén már költeni is fog a medencében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése