2012. március 6., kedd

Másodszor is Marcal

   Hétfő reggel munka után úgy gondoltam, hogy kiugrok Marcalra, mert ha elalszom, akkor megint elmegy egy szabadnap alvással... Negyed 8-kor értem haza, negyed 9-kor már indultam is ki. Megvolt a terv: megnézni a két magántavat Cell környékén és ha nem leszek túl fáradt, akkor elnézni a nagypiriti horgásztavakhoz is.
   Nos, az első tavon nem láttam egyetlen vízi- és parti madarat sem. Útközben egy nagy csapat fenyőrigóval találkoztam, az útmenti nyárfákon gyülekeztek és a szántóföldeken táplálkoztak. Két nagy őrgébics is szem elé került. Ők jelzik, hogy nemrég ért csak véget a Tél. Egy karvaly tojó próbálkozott eredménytelenül a fenyőrigó csapat gyérítésével
  Ezután indultam tovább a Marcalhoz. A folyó elött volt egy kicsi belvízfolt, ez mellett tíz nyári lúd pihent és egy sárszalonka is felrepült. A levegőben feltűnt még tíz nyári lúd, majd a későbbiekben egy 20 és egy 30 példányos vetési lúd csapat is. A Marcalon két csörgő réce (egy gácsér, egy tojó) és két tőkés réce (egy gácsér és egy tojó) tartózkodott, valamint egy billegetőcankó volt a parton. Ragadozókat tekintve egy vörös vércse pár, egy átrepülő barna rétihéja tojó és sok egerészölyv volt a felhozatal.
   A Kódó és a Marcal összefolyásánál a Kódó mellett mentem tovább. Hat csörgő réce (négy gácsér, két tojó) és négy tőkés réce (két gácsér, két tojó) tartózkodott a patakon. A patak mentén találkoztam az idei első cigánycsukkal (egy hím) és láttam egy zsákmányával (valószinüleg citromsármánnyal) repülő karvaly hímet is. Innét jutottam el a másik magántóra, amelyen szintén nem tartózkodott vízi- ill. parti madár.
   Hazafelé vettem az irányt és ekkor a Marcal felett láttam átrepülni hat bíbicet. Egyéb madárfajok a nap folyamán: holló, dolmányos varjú, szarka, szajkó, nagy fakopáncs, citromsármány, nádi sármány, zöldike, tengelic, kenderike, őszapó, széncinege, kék cinege, ökörszem, kék galamb, balkáni gerle, házi veréb, mezei veréb, seregély, fekete rigó, fácán.
   Délután fél 4-kor értem haza és a piriti-tavakat kihagytam, mert már elég fáradt voltam.


Citromsármány hím (Emberiza citrinella)


Nagy őrgébics légvezetéken (Lanius excubitor)


Csörgő récék a Kódó-patak felett (Anas crecca)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése